لباس زیر

همه چیز درمورد سوتین‌های امروزی!

سوتین یا کرست که تقریباً تمام بانوان در همه جای دنیا از سنین بلوغ تا میانسالی از آن استفاده می‌کنند، انواع و جنس‌های مختلفی دارد.

در این مقاله می‌خواهیم زیروبم سوتین‌ و کرست‌ها را روی دایره بریزیم. از تاریخ پیدایش سوتین‌ و مشکلات زنان در مقاطع مختلف زندگی برای بستن یا نبستن کرست، تا بایدها و نبایدهای استفاده‌ از آن را بررسی خواهیم کرد.

مقدمه‌ای که باید بدانید

شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم که زنان در هر دوره‌ای برای پنهان کردن یا نکردن برجستگی‌های بدنشان چالش‌ و داستان‌های عجیب و غریبی را تجربه کردند تا امروز استفاده از سوتین تبدیل یه یک عادت مرسوم و عادی شود. حتی نوع دسترسی به این دسته از پوشاک تا مدتها قبل باعث شرمساری بانوان و دختران جوانی که در حال بلوغ بودند می‌شد.

اما با همه‌ی این تفاسیر سوتین یکی از آن چیزهایی است که نمی‌توان ادعا کرد اختراع شده! زیرا از دیرباز زنان به دنبال بستن و نگه داشتن سینه‌های خود بودند.

انجام فعالیت‌های روزمره، اسب سواری، پوشیدن لباس و … خصوصا برای افرادی که سینه‌های بزرگ‌تری داشتند دشوار و نفس‌گیر بود. اما اینکه چگونه و چرا این کار را انجام می‌دادند بستگی به فرهنگ، موقعیت مکانی و زمانی زندگیشان و آرمان‌های زیبایی مربوط به آن دوران دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *